week 4 2016

Zondag 12 juni: Jackson Hole

Vandaag was ons bezoek aan Grand Teton NP gepland. de voornaamste reden was wild zien, dus vroeg op, onderweg ontbijten en koffie halen bij het tankstation. Dus om 6 uur uit bed, kleren aan en naar de Maverick voor koffie. We moesten wel even wachten want de dark blend en de hi-caf was op. Gewapend met een beker koffie reden we het park in, het weer zit niet mee. Er is veel laaghangende bewolking en het is wat koud.

Zoeken, zoeken, je ogen gaan er zeer van doen, maar op een antilope en een deer na zagen we geen wild. Dan maar de Signal Mountain op. Wel erg mooi omdat de wildflowers bloeien.

Op de terugweg kwamen we nog langs een mooi meertje bijna volgegroeid met waterlelies

Ik had gelezen dat er bij Willow Flats ook wel een kans was op wild, omdat daar vaak Elk lopen. Daar aangekomen lagen er inderdaad Elk, en was verder elk padje richting de meadows afgezet omdat er bear activity was…..We hebben nog even staan kijken en er liep ook een riviertje. Na beter kijken zag ik een bever zwemmen, helaas lukte de foto niet omdat de camera scherpstelde op iets anders….we stonden nog even te kijken en ik zag weer iets zwemmen. Och, zei Albert, dat is een eendje. Ik vond het een raar eendje want ik zag ook een groen streepje. terug in de cabin de foto uitvergroot en jawel….een bever met een stuk riet! Helemaal blij!

Helaas geen beer, gister was er wel een gespot (met een jong), maar vandaag dus niet.

Toen reden we weer terug, onderweg nog 2 kraanvogels.

en een mooie specht

en nog een paar Elk

en vlak voor de uitgang een Moose mamma met kind

En toen langs de DQ, want ik had mijn zinnen gezet op een ijsje. Albert nam een broodje.

We zijn nog even gestopt in Jackson, zagen nog een erg leuk badkostuum, blijf je vast lekker warm in tijdens het zwemmen.

en Albert zag een leuke auto staan

In het centrum van Jackson is een pleintje met 4 toegangen. Op elke hoek staat een boog gemaakt van geweien.

We zijn nog wat winkeltjes in geweest en hebben ook een mooi bed uitgezocht…

Toen maar weer terug naar de camping, af en toe een drup regen en het blijft bewolkt.

Morgen gaan we richting Salt Lake City, straks besluiten we waar we gaan slapen, we wachten nog even de weersvoorspelling af.

Maandag 13 juni: Jackson Hole-Springville

Gisteravond hebben we nog flink lol gehad met onze Zuid-Koreaanse buren. Ze kampeerden voor het eerst en de vader zou even gaan bbq-en op een kampvuur. Wat hij ook deed, hij kreeg het vuur niet aan. Dus gingen ze maar gewoon vlees bakken op een elektrisch stelletje. Toen wilden de kinderen marshmellows roosteren…..dus heeft Albert ze op weg geholpen en hadden ze eindelijk een kampvuur.

Ook reed er een grappig soort mercedes op de camping, een voor 80+ers…

Het was nog een heel gehannes om de weblog bij te werken, de foto’s wilden alleen maar voor het huisje, dus ik heb de laptop maar op de motorkap van de auto gezet.

Vanochtend hingen de wolken weer eens erg laag. We reden een waarschijnlijk erg mooie weg. Die weg had ik vorig jaar wel even willen doen (van Alpine naar Jackson), maar toen waren we te moe. Nu reden we hem wel maar het grootste deel was dus zonder uitzicht. Pas op het laatste stukje zagen we weer wat. Osprey op de nesten,

een bald-eagle in een boom en helemaal aan het eind van de weg zou je mountain goats kunnen zien…..Helaas niets gezien, maar dat hadden we vorig jaar moeten weten! Het was lopend te doen geweest vanaf de camping waar we toen stonden.

We reden verder door een leuk landschap met veel vogels, ook een hele zwerm pelikanen zagen we langs vliegen.

Tijdens een koffiestop, erg grappig, want hier zijn we vorig jaar ook gestopt, zagen we een vliegtuigmotor op een vrachtwagen, vast op weg naar een defect toestel.

We maakten nog een stop bij de Breidal Veil Falls, een erg hoge waterval in 3 delen. We zagen mensen die tot ergens op de helft waren geklauterd. Voor mij geen optie met mijn hoogtevrees. Ik zei tegen Albert dat hij dan een heli moest laten komen om me daar weer af te halen. Om een indruk te krijgen van de hoogte: links van de onderste waterval staat een man in een blauw shirt.

De hele dag hebben we te maken gehad met erg wisselvallig weer. Het ene moment zon, het andere moment regen en erg donkere luchten.

Tijdens een lunchstop bij de Mc Donalds konden we even op internet en in principe zag het weer in Provo/Springville er vrij aardig uit, dus hebben we besloten om de tent toch maar op te zetten. Al vrij snel begon het weer te waaien en te regenen, en dat nog een paar keer. Aangezien de Denny’s aan de overkant van de straat zit zijn we daar dus maar gaan eten….wat een straf weer!

Op de camping hebben we nog gezellig staan kletsen en er was een mannetjesvogel een vrouwtje aan het versieren, prachtig om te zien.

Vanmiddag tijdens de regen hebben we trouwens ook besloten dat dit onze laatste kampeer nacht wordt, morgen rijden we naar Mesquite en gaan daar 2 nachten slapen. Dan kunnen we daar wassen en de spullen netjes inpakken.

Dinsdag 14 juni: Salt Lake City-Mesquite

Gisteravond hadden we door alle langstrekkende wolken wel erg mooie luchten.

Gelukkig hebben we nooit last van wat extra lawaai. Aan de ene kant  van de camping liep de i-15 en aan de andere kant liep het spoor.  Genoeg bijgeluiden dus…wij hadden een prima nacht en vanochtend begon het grote inpakken. Alles zit nu netjes in boxen.

Tegen half 10 waren we klaar voor vertrek. Een reis van ongeveer bijna 300 mijl. Onderweg zag je af en toe de erg opvallende kerken van de LDS.

Ook passeerden we af en toe een roadtrain

en een gigantisch distributiecentrum van de Walmart

In Cedar City deden we een stop bij de Subway, het was toen 24 graden.

Vervolgens moesten we een pas af. Ik heb een erge hekel aan deze pas, dit komt omdat de vrachtwagens hier meestal als idioten naar beneden denderen, ze mogen hier net zo hard als de auto’s. Gelukkig was het vandaag niet zo druk, dus het viel mee.

Eenmaal beneden kwam Mesquite al snel in zicht, de temperatuur? 37 graden. Dat lukt je in Europa niet, binnen 1 uur een temperatuursverschil van 13 graden!

We hebben eerst een was gedraaid en ik heb mijn haar laten verven en toen konden we inchecken.

En…Albert helemaal blij want vandaag is er steak!

Deze diashow vereist JavaScript.

Morgen blijven we lekker hier, beetje aan het zwembad liggen.

Woensdag 15 juni: Mesquite

Tja, en dan is het net alsof je opeens in een heel andere vakantie zit. Een hotelkamer met airco, een tv, een douche op dezelfde kamer, stroom, werkende WIFI. Het enige nadeel vind ik altijd dat je direct afgesloten bent van de buitenwereld, geen leuke gesprekken meer en erg op jezelf, terwijl er op een camping altijd van alles te kijken is.

Vanochtend opgestaan, kopje koffie gezet en broodjes gehaald bij de Smith’s. We hebben nog steeds een koelbox met boter en kaas en jam, dus we hebben gewoon op de kamer ontbeten. Daarna even lekker bij het zwembad gelegen, Albert wil nog graag wat bruiner worden. Ik heb toch voor de schaduw gekozen want ik wil niet meer verbranden.

Toen even naar het EK voetbal gekeken. Nou ja Albert dan….ik ben ik slaap gevallen op mijn zachte bedje.

Daarna maar weer aan het zwembad gelegen en tegen 7 uur naar het buffet. Vandaag hadden ze Mexicaans eten, lekker, lekker…

Het uitzicht als je uit de kamer loopt:

We hebben in principe niets anders gedaan als eten, liggen en slapen. Maar dat is ook wel een keer lekker voor een dag.

Morgen gaan we de drukte weer in, terug naar onze 2e “thuis”, Las Vegas!

Donderdag 16 juni: Mesquite-Las Vegas

Omdat Las Vegas maar 80 mijl rijden is, hadden we eerst bedacht om te ontbijten en dan tot 10:45 aan het zwembad te gaan liggen en dan pas op pad te gaan. Alleen Albert bedacht vanochtend dat we ook best wel naar Mount Charleston konden rijden, zien we dat ook een keer en het is er lekker koel.

Zo gezegd, zo gedaan: op naar Mt Charleston. Onderweg reden we achter een hele leuke tankwagen, hij was zo gepolijst dat we onszelf zagen rijden.

Op een zeker moment zie je Las Vegas in de verte liggen, ik maak vast elk jaar zo ongeveer dezelfde foto, maar hij blijft mooi!

We zijn helemaal aan de buitenrand van Las Vegas gebleven en reden eerst naar Mt Charleston. Onderweg omhoog haalden we de 4000 mijl, we hebben tot nu al 92 uur in de auto gezeten.

Ook zijn we er inmiddels achter dat de auto een benzinetank heeft van ongeveer 120 liter, daar wordt je niet blij van als je zo’n tank thuis hebt.

Op Mt Charleston was het lekker koel, verder niet een echt spannende omgeving, het rook er wel lekker naar dennenbomen.

Je kon een soort rondje rijden en dat deden we dus maar. Onderweg nog wel een mooi uitzicht.

en…..het enige wild van vandaag:

Ook nog velden vol met Joshua Tree’s

En toen was het tijd om op weg te gaan naar ons hotel: het Silverton. We waren wel wat vroeg maar we konden wel inchecken. Mooie kamer op de begane grond, we kijken op het zwembad. We zijn eerst nog even door de Bass Pro gelopen, want die zit aan het hotel vast. Toen lekker naar het zwembad, nog een beetje bijkleuren.

Gegeten hebben we in het buffetrestaurant hier en dat viel niet tegen! Voor mijn gevoel was het eten zelfs lekkerder dan in de Aria.

Morgen nog wat boodschapjes doen en wat zwembadhangen. De voorspelde temperatuur is een graad of 39 dus veel gaan we niet doen!

Vrijdag 17 juni: Las Vegas

In het Silverton is een prachtig aquarium, ik wilde de visjes even op de foto zetten. Helaas was gisteravond het licht al uit, maar toch lukten de foto’s eigenlijk best wel.

Deze diashow vereist JavaScript.

Vlakbij het aquarium zit ook de ingang naar de Bass Pro winkel, een ingang zoals ze alleen hier maar bedenken. Allemaal watervallen en er zwemmen Koi’s in en een haai en daar zwemmen weer eendjes tussen.

Toen we vanochtend naar de auto liepen stond er een Tahoe vlak voor, dat was de auto die we oorspronkelijk gehuurd hadden. Onze tank stond erachter, toch zeker wel een meter langer.

We zijn gaan ontbijten in de Silver Sevens en toen op weg naar de Outlet nog even vliegtuigjes gekeken. Er stond nogal wat wind en niet elk vliegtuig landde even netjes, sommigen stuiterden zelfs terug. Wel leuk om te zien.

Ook zagen we achter de MGM de opbouw van het parcours voor Ninja Warrior 2016..

Verder heeft de Smashburger blijkbaar iets fout gedaan, voor de winkel staan mensen met een vrij duidelijke boodschap:

In de outlet ben ik nog heel erg verwend door Albert: een paar nieuwe oorbellen!

Toen terug via de supermarkt om aardbeitjes en een broodje te kopen die we lekker op hebben gepeuzeld op de kamer.

Verder de hele middag aan de pool gelegen. Leuk gesprek gehad met 4 mensen uit Breda die hier een cursus krijgen van de Domino’s. Wel grappig als mensen hier volledig onvoorbereid heenkomen. Ze zitten zonder auto hier en dan kan je dus niet erg veel. Lopen is gewoon geen optie. Gelukkig verhuizen ze morgen naar de Venetian, dan zitten ze een stuk beter. Ook dachten ze even mee te kunnen doen aan het EDC, die verwachtten ze op de Strip. Helaas vindt dat evenement plaats op de racetrack, dus daar loop je ook niet even heen. Ik heb ze nog wel blij gemaakt met mijn overgebleven coupons van de Outlet, daar hebben ze vast wel wat aan.

Na het luie zwembadhangen moesten we nog naar de Red Rock voor ons bij elkaar gespeelde buffet. En wat een buffet! De koks van de Aria moeten hier maar eens op cursus gaan. Heerlijk!

Ik had nog plek voor een heel klein toetje, voor mijn doen is dit schamel

Toen we buiten kwamen was het nog licht maar de maan was al weer te zien, ook af en toe een vliegtuig, wat wel een leuk plaatje gaf.

Zaterdag 18 juni: Las Vegas

Vandaag namen Larry en Andrea ons mee varen op Lake Mead. Na een ontbijt in de haven gingen we met de boot op weg.

De trip ging eerst naar de Hoover dam, leuk om de dam ook eens vanaf het water te zien.

De boot hing af en toe behoorlijk naar achteren dus aan Albert de eer om aan de voorkant te zitten. Iedereen moest verplicht een zwemvest aan, die konden we trouwens tijdens het afkoelen in het water goed gebruiken als drijvers.

Je kan erg goed zien hoe hoog het water ooit gestaan heeft, waar de witte streep ophoudt heeft ooit het water gestaan.

We vonden een plekje om de boot aan te leggen op Sandy Beach en hebben hier heerlijk in het water gedobberd en geluncht, we waren niet de enige bezoekers hier. De nieuwste hond Noodles, een boxermix van 4 maanden oud was ook mee. Hij vond het water maar eng!

In de middag zagen we onderweg ook nog wat wild: behoorlijk wat desert bighornsheep en 1 grote coyote, helaas is daarvan de foto niet erg duidelijk omdat de camera weigerde.

Deze diashow vereist JavaScript.

Na een geweldige dag met erg veel zon keerden we tegen half 4 terug naar de haven

Op de heenweg om 8 uur was het 32 graden,  op de terugweg 43!

We zijn dan ook mooi bijgekleurd. Het was wel oppassen om niet te verbranden, maar achteraf gezien is alles goed gegaan.

Sil vroeg me nog voordat we gingen wat voor “beesten” er rondzwemmen in Lake Mead. Nou, hier zijn ze…..best wel groot eigenlijk.

’s avonds zijn we nog mee geweest naar een graduationfeest van een neefje van Larry, ook weer erg leuk om eens mee te mogen maken.

En dan morgen naar huis…..

Zondag 19 juni: Las Vegas en naar huis

Onze laatste dag…….We hadden geen haast want we vlogen pas om half 10 ’s avonds. Dus rustig de koffers ingepakt en gecontroleerd op gewicht. Toen ontbeten, voor het eerst hadden we beiden een buffetje verdiend met gokken, dus we hebben ons het goed laten smaken. Om 11 uur moesten we uit de kamer, dus we hadden nog wat uurtjes over.

Als eerste brachten we een bezoek aan Count’s Costums, een bedrijf die oude auto’s oppimpt. en een tv show heeft. Een leuke showroom, maar verder viel het ons wat tegen.

Deze diashow vereist JavaScript.

Even verderop zit Welderup, een soortgelijk bedrijf.  Ook hier weinig actie, het was natuurlijk zondag. Toch vond ik dit bedrijf leuker!

Toen gingen we naar Andrea en Larry, waar we de middag mochten doorbrengen. Bovendien mogen onze kampeerspullen bij hun blijven zodat die niet mee terug hoeven en we in november niets meer hoeven aan te schaffen.

Onderweg zagen we nog een halve Riviera staan, de eerste helft is begin van de week geïmplodeerd en de andere helft zal in augustus worden opgeblazen.

We zouden nog even lekker in de pool gaan drijven, helaas was het te warm om buiten te zijn….

We zijn dus lekker binnen gebleven en hebben gewoon gezellig zitten kletsen.

Tegen 6 uur zijn we richting vliegveld vertrokken. gelukkig ruim op tijd want aangekomen op de i-15 stond alles vast, rijen dik, en er kwam weinig beweging in. Wij eraf, en via wegen erachter kwamen we toch op de plaats van bestemming. Al met al zijn we een dik uur onderweg geweest voordat we bij Alamo waren. Dit alles met een buitentemperatuur van …… 45 graden celcius!

Afscheid genomen van onze tank en de bus in naar het vliegveld. Ingecheckt, gerookt en door de douane.

De vlucht vertrok op tijd, en verliep prima, wel behoorlijk wat turbulentie, maar dat heb je wel vaker. We kwamen op tijd aan in Londen en na 3 uur wachten vertrok ook de vlucht naar Amsterdam bijna op tijd. Tegen half 9 stonden we weer op Nederlandse bodem, auto opgehaald en precies om 12 uur waren we terug in ons heel erg schone huisje, met dank aan Sil en Janny, die ons al zaten op te wachten.

We hebben deze vakantie 4255 mijl gereden en weer erg veel prachtige dingen gezien en een erg fijne tijd gehad. Helaas zijn we nog niet uitgekeken, dus de volgend reis staat gepland voor november, wat een straf……

Iedereen bedankt voor de leuke reacties!