week 1 2016

Zondag 22 mei: Amsterdam-Londen-Las Vegas

Na een prima nacht in de van der Valk start onze vakantie. De bus bracht ons naar het vliegveld, waar we de bagage moesten afgeven en ondanks dat we hadden gewogen, bleken beide koffers iets meer te wegen dan 23 kilo. De ene mocht nog, maar de andere moest toch iets lichter, dus 2 broeken eruit en toen was het ok. Albert had bedacht dat we buiten de EEG gingen dus we hadden al bijna een weddenschap of hij nou wel of niet tax free shag mocht kopen. Hij bleek gelijk te hebben. De tussenlanding in Londen maakte niet uit, dus hij rookt nu goedkoop!

De vluchten verliepen prima, de reis naar Londen was maar 50 minuten, toen 4 uur wachten en dan verder naar Las Vegas, een erg lange vlucht van 10,5 uur. Wat dan wel weer leuk is bij British Airways is dat de drank gratis is, zelfs op de vlucht Amsterdam-Londen. Alleen jammer dat na een paar uur de whisky op was, maar Bacardi was ook prima te mixen met de cola! Het eten was boven verwachting, gewoon erg lekker en ook genoeg om geen honger te krijgen.

De vlucht verliep prima en we zijn om 19.15 geland. We hadden gehoord dat de immigrations op LV snel zou gaan. Helaas was dit niet waar, er was maar 1 poortje open. We hadden geluk want er waren maar weinig mensen voor de 2e keer met hetzelfde paspoort binnengekomen want dan mocht je naar de kiosk. En toen waren we dus zo binnen.

De koffers waren er al en we konden zo door naar de bus voor de autoverhuurmaatschappij. Daar konden we ook zo doorlopen naar de garage en toen bleek dat de door ons geboekte Chrevolet Tahoe (of similar) niet voorradig was dus we kregen een iets grotere: een Ford Expedition EL

Bij de benzinepomp nog even cola en water gehaald, ik had nog een mooi klein flesje whiskey in de koffer (slaap je goed op) en toen ingecheckt in de Luxor waar we met ons blikje snoepjes een kamer regelden op de bovenste verdieping (30),  helaas geen airportview, maar zoveel zijn we toch niet hier.

Om half 11 ging het lampje uit….

Maandag 23 mei: Las Vegas

Elke keer als we hier zijn  dan ben ik om 3 uur wel wakker en kan niet meer slapen. Ik had Albert beloofd dat ik hem niet wakker zou maken. Helaas was ik om 2 uur al wakker maar ben toch maar blijven liggen. Vervolgens elk uur wakker totdat Albert om 05.30 ook wakker werd en toen er maar af. Kopje koffie gezet en tv op Las Vegas News.

Tegen 7 uur naar de Silver Sevens voor een ontbijtje en toen op weg om de boodschappen te doen voor de kampeer trip. Eerst naar de Dollar Tree en toen naar de Walmart. Tegen half 11 hadden we dus alles en het paste echt met gemak in de auto. De derde rij stoelen hadden we vanochtend al plat gedaan en we hadden al bekeken dat we in de ruimte die toen ontstond met gemak konden slapen, wat we misschien nog wel gaan doen als het regent of erg koud is.

Na de boodschappen nog even naar de Outlet geweest voor een spijkerbroek en naar Lee’s discount voor wat drupjes door de cola.

Toen gingen we naar Andrea en Larry om onze slaapzakken te halen die ze voor ons besteld hadden. Het was erg leuk om bij te kletsen en we kregen een overheerlijke lunch die we gezellig aan het zwembad opgegeten hebben. Aan het eind van onze reis zien we ze zeker nog weer en misschien nog wel tijdens de trip.

Dineren doen we vanavond gratis in de Aria (met MyVegas punten) en ontbijten morgen ook.

Na het ontbijt begint de echte reis, we rijden dan naar Flagstaff.

Dinsdag 24 mei: Las Vegas-Flagstaff

Zoals gewoonlijk, maar dat lijft de hele reis zo, waren we vroeg wakker, half 6. Kopje koffie gezet en even het nieuws gekeken. We zouden naar de Aria om te ontbijten, maar Albert heeft er geen vertrouwen in dat we de auto die we hebben ook echt de parkeergarage in zullen krijgen. De bochten daar zijn erg krap en een behoorlijk laag plafond. Dus om je nou vast te rijden voor een ontbijtje…….

Lopen doe ik maar even wat minder. Gisteravond waren we gaan lopen van de Luxor naar de Aria. Dan konden we onderweg het nieuwe park voor de NYNY even bewonderen. Ik had het geweldige idee om dit op net gekochte gympies te doen. Dit heeft me 2 enorme blaren op mijn hakken opgeleverd, dus nog op de heenweg blarenpleisters gekocht. Het eten was lekker en teruglopen was iets minder leuk. Vandaag alleen maar een autorit dus mijn voeten hadden rust.

We zijn dus maar gewoon gaan ontbijten in de Silver Sevens, waar ze een normale parkeerplaats hebben.

Tegen 8 uur zijn we vertrokken uit Las Vegas. De rit ging via Lake Mead, altijd mooi om te zien.

Onderweg kwamen we trouwens nog een leuk restaurant tegen…

De rit verliep spoedig en voordat we het wisten waren we in Flagstaff. Eerst nog even langs de Kohl’s gereden om een joggingbroek te scoren, want we krijgen een paar koude nachten. Ook waait het nogal hard. Albert vond nog een Lee spijkerbroek die 48 dollar moest kosten maar voor 9,80 op de nota stond, een meevaller dus.

Naar de KOA dus maar….we kregen een mooi plekje en het uitpakken kon beginnen. Alles zat nog in de tassen dus die heb ik volledig uit moeten pakken om alles terug te vinden, maar het is gelukt. Toen de auto opnieuw inrichten om alles een plekje te geven. Dat is nog niet helemaal gelukt. Het laadvlak is zo enorm groot dat het gewoon moeilijk is om alles goed weg te zetten, ook is de auto erg hoog waardoor je er moeilijk bij kan. Luxeprobleem dus. De komende dagen lost het zich vast wel op. Al met al viel het qua tijd wel mee, precies een uur hadden zijn we bezig geweest, inclusief tent opzetten.

Boodschappen gehaald bij de Safeway en onszelf verwend op een etentje bij de Sizzlers

DSC06188 DSC06187

Toen maar weer terug. Bij de tent wilde Albert de auto wat verder naar achteren rijden om ons wat uit de wind te houden. Ik ging wel even kijken achter de auto of het paste. Hij zag me in zijn achteruitrijcamera. Als je dus moet opletten wat een ander doet dan kijk je niet waar je zelf loopt. Achter mijn voet was een grote kei….niet gezien dus, en opeens zag Albert mij verdwijnen. Ik had nog het geluk dat er ook een hekje stond die mijn val brak… Naast de 2 blaren ben ik nu ook in het bezit van een blauwe arm. Gaat goed zo!

Morgen gaan we richting Sedona, rode rotsen kijken.

Woensdag 25 mei: Flagstaff

Omdat het nogal waait, was de gevoelstemperatuur niet echt op “kampeerniveau”, het was gewoon koud en ik had mijn dekentje nodig om warm te blijven. Hopen dat dat niet te lang duurt!

Toen Albert vanochtend koffie aan het zetten was en het brood al op de tafel lag, kreeg hij gezelschap in de vorm van een wel erg brutale eekhoorn. Nergens bang voor en bijna niet weg te jagen. Elke keer sprong hij gewoon weer op tafel.

Na het ontbijt gingen we eerst nog een bak kopen voor de spullen want de auto is gewoon zo groot dat we alles kwijt raken. Normaal hebben we maar 1 bak voor alles, nu zijn het er al 3!

Wat je hier ziet is alleen maar laadruimte, we hebben ook nog gewoon de achterbank tot onze beschikking.

Tegen 8 uur gingen we op weg naar Sedona:

Het stadje ligt in een erg mooi rots landschap, bekend als Red Rock Country. Ooit was het een  eenvoudig boerendorp, maar nu is het een van de belangrijkste toeristische bestemmingen van Arizona. Die bezoekers komen niet alleen voor de natuur, maar ook de  verschillende activiteiten (o.a.  jeeptours, ballonvluchten enz. ), de vele galerieën en voor de spirituele krachten die sommige rotsen zouden hebben.   Sedona bevindt zich in een vallei tussen het Colorado Plateau en de Sonoran Desert .  Het staat vooral bekend om de rotsen uit prachtig oranje en roodgekleurd zandsteen, die alleen maar hier voorkomen. De bodem is erg vruchtbaar en er is voldoende water dus er zijn ook nog eens veel bomen, cactussen en andere planten, die een mooi contrast geven met de rode rotsen.

We hebben even rondgelopen in Sedona, mooi stadje met hier en daar een mural.

Na Sedona ging de route terug naar Flagstaff, onderweg zagen we nog een hopelijk gecontroleerde bosbrand.

Albert wilde graag een fietsshirt van de Route 66 en ik was op zoek naar een dik vest, ik had niet gerekend op deze kou, dus extra broeken en nu nog een vest zijn wel nodig! Flagstaff heeft trouwens ook een mooi historic centrum

Terug op de camping hebben we onder het genot van een borrel (het is tenslotte vakantie) nog lekker in het zonnetje gezeten. Toen de zon verdween werd het direct weer koud, dus maar weer wat extra kleren aan gedaan, iets wat normaal niet hoeft. Het is dit jaar dus echt kouder!

Morgen trekken we weer verder, via de Burnham Badlands naar Bloomfield.

Donderdag 26 mei: Flagstaff-Bloomfield

En weer was het KOUD! Gelukkig viel het wel mee in de slaapzak met een dekentje. Omdat het gisteravond koud was lagen we om 9 uur al in de tent en dan word je dus vroeg wakker, uur of 5. Albert was zo lief om een kop koffie voor me te zetten en met 4 lagen kleren aan was het net te doen. De tent zat binnen 10 minuten in de auto en ontbijten ging ook snel. Ik belde nog even met dochterlief en tijdens dat gesprek viel er nog wat hagel…

Tegen half 7 reden we weg van de camping. Eerst wat Route 66 iconen bekeken, de eerste was de iron bridge bij Wiwona. Buiten gebruik maar wel te voet toegankelijk.

Hierna ging de reis verder naar “Two Guns”, een verlaten wild west thema park. Wat bijzonder is is dat dit dorp gebouwd is op de overblijfselen van een nog ouder dorp Canyon Diablo.

Vervolgens was de volgende attractie te vinden in Winslow: Het standing on the corner standbeeld, opgedragen aan de klassieker van de Eagles: Take it Easy.

Maar een half block verder vonden we de Tiny Church of the Mother Road, officieel de kleinste kerk op de Route 66, met plek voor de dominee en 2 kerkgangers.

Hierna deden we een koffiestop en besloten door te rijden naar de Burnham Badlands, die stond immers op het to do lijstje van vandaag:

In de San Juan Basin liggen een aantal badlandsgebieden. De bekendste zijn de Bisti Badlands, de De-Na-Zin Wilderness en de Ah-Shi-Sle-Pah Wilderness. Een minder bekend gebied is de Burnham Badlands. Het gebied ligt aan de onderzijde van een plateau, in de Brimhall Wash. Het gebied strekt zich uit over ongeveer 3 mijl en bestaat vooral uit ronde heuvels met geel, grijs en bruine tinten. Ook vind je hier hoodoo’s en stukken versteend hout.

Het gebied was makkelijk te vinden, gelukkig maar een klein stukje dirtroad, want er zaten wat donkere wolken in de lucht en dit gebied staat bekend om zijn ontoegankelijkheid tijdens en na regen.

Afdalen was wat lastiger, we konden niet echt een goede weg vinden, dus helemaal naar beneden hebben we niet gedaan, maar er was voldoende te zien.

Toen werd het tijd om naar de camping te gaan, het was nog een dik uur rijden en er was plek genoeg, sterker nog: we zijn de enige tentkampeerders! @Conny: zo te zien zit er een andere beheerder op dus we hebben maar niet om een huurtent gevraagd.

De temperatuur valt mee, het is nu half 9 ’s avonds en ik zit nog niet te rillen. Bovendien hebben we hout gekocht dus gaan we zo het kampvuur aansteken, borrel erbij…wat een straf om op vakantie te zijn!

Morgen blijven we hier, omgeving bekijken, we beslissen morgen wat we gaan doen, hangt ook af van de weersvoorspelling.

Vrijdag 27 mei: Bloomfield

Vanochtend uitgeslapen! We waren pas om half 8 wakker. Het zonnetje scheen al dus de het was niet erg koud. We hebben ontbeten terwijl de kolibri’s ons vermaakten, geweldig!

De plannen hebben we toch wat gewijzigd, er hangen rare donkere wolken en we hebben geen zin in auto uitgraven.

Als eerste bezochten we Angels Peak, mooi gebied, prachtige vergezichten, alleen jammer dat ze daar overal naar olie en gas boren.

Bisti is ons toch iets te ver lopen en de Valley of Dreams vinden we wat eng met al die rare wolken dus plan B: op zoek naar Arches en Spires in de buurt van Aztec, een leuk stadje met een geweldig welkomsbord:

Toen op zoek naar de Arches en Spires en we hebben veel mooie dingen gezien:

Deze diashow vereist JavaScript.

Onderweg hebben we nog een haas geplaagd, we liepen rond en elke keer kwamen we hem weer tegen…

En ook een Lizzard was aan de beurt:

En onderweg prachtige rode bloemen van de Echinocereus coccineus:

Op de terugweg hebben we de Safeway nog even een bezoekje gebracht en wat vlees voor op de bbq gehaald en toen was de dag alweer voorbij!

Morgen naar Lake City.

Zaterdag 28 mei: Bloomfield-Lake City

Vanochtend moest de tent eerst even drogen. het was nogal vochtig en er lag dauw op de tent. Terwijl we ontbeten droogde de tent en konden we hem inpakken.

De rit naar Lake City verliep voorspoedig, onderweg hadden we prachtige vergezichten, net alsof je door een mooie ansichtkaart heen rijdt.

Terwijl we reden zagen we al dat er nog behoorlijk veel sneeuw in de bergen lag, bovenop Wolf Creek Pass zijn we even gestopt voor wat foto’s

Onderweg passeerden we Creede en altijd als we hier langs rijden staat er een oude klei mijn waar we voorbij razen. Deze keer had ik het goed onthouden en kon ik Albert laten stoppen voor een foto. Ook stond er een infobord bij waaruit bleek dat deze mijn eigendom is geweest van de familie van Rory, de beheerder van het landgoed waar we vorig jaar hebben geslapen.

Toen hadden we nog 2 passen te gaan en waren we in Lake City. Even wennen want er zitten nieuwe eigenaren  op de camping, maar ook deze mensen zijn erg aardig en we slapen, zoals gewoonlijk,  in cabin nr 1. Ik zou Faye bellen maar helaas lukte dat niet met mijn eigen telefoon dus ik mocht van de eigenaresse van de camping even met haar telefoon bellen en dat lukte wel! Na 5 minuutjes was Faye op de camping en hebben we hebben de rest van de middag bijgekletst. Ze had een paar maanden geleden al beloofd om chili met Elk voor ons te maken en drie maal raden wat wij vanavond hebben gegeten……het was overheerlijk!

De temperatuur hier houdt niet over, het is maar goed dat we in een cabin slapen. Morgen gaan we met een geoloog op pad. Hij gaat ons meer vertellen oer het ontstaan van dit gebied. We blijven hier 3 nachten.

3 gedachten over “week 1 2016”

1. Dear friends.

mooie tocht, wij naar de painted desert, blue met witte wolken, niet veel wind, gallup, drupje en fris, raar weer dit jaar, veel plezier bij Fay.

2. Die arches en spires zien er ook mooi uit. Dat was een goed alternatief. Veel plezier in Lake City. Groetjes aan Faye!

3. Fijn om weer op jullie vertrouwde plekje te zijn met een heerlijk maaltje. Veel plezier verder!