week 2 2017/1

vrijdag 10 maart: Mesquite-Las Vegas

Vanochtend lekker rustig aan gedaan, naar Las Vegas is maar een korte rit (iets meer dan een uur).

We kwamen langs het circuit, waar al genoeg te doen was zo te zien.

Het verwachtte aantal bezoekers voor de Nascar race, die dit weekend is, zijn er 150000 mensen,  die hier de race gaan bekijken. En wat doe je dan? Ja  hoor, je bedenkt dat je de weg gaat aanpassen en je sluit gewoon een paar banen van de Interstate….

Er zijn dus nu maar 2 banen over waar al dat verkeer overheen moet! Larry had inmiddels gratis kaarten voor ons geregeld maar vertelde er direct bij dat we na de race 3-5 uur onderweg zouden zijn naar Las Vegas zelf (14 mijl)! Ook voor heen moesten we extra vroeg vertrekken en rekenen op enorme files. De enige manier om er “snel” te komen is met de helikopter (500 dollar pp). Het plan om naar de race te gaan hebben we dus maar laten varen.

Als eerste bestemming vandaag hadden we de Outlet North, we namen de afslag op de spaghetti bowl en kwamen weer eens langs een prachtig gebouw, hier is een brain centrum gevestigd, erg toepasselijk.

Direct daarna ben je bij de Outlet

In de Outlet hebben we een paar uurtjes doorgebracht. We moesten nog wat kadootjes halen en Albert praatte me een leuk jurkje aan bij Calvin Klein, maar toen moest ik er ook nog schoenen bij…..maar alles is gelukt!

Toen ingecheckt in de Eastside Cannery, ik wilde graag een kingsize bed en een hoekkamer. maar helaas, werkelijk volgeboekt en er was niets te ” regelen” . Maar op zich hebben we een mooie kamer, dus we klagen niet.

Tegen 5 uur waren we bij Larry en Andrea, ik mocht daar even een was draaien en we hebben gezellig zitten kletsen en zijn heerlijk uit eten geweest. Ook hebben we besloten om Las Vegas eerder te verlaten, in plaats van op maandag gaan we al op zondag richting LA, want de Nascar bezoekers vertrekken ook allemaal op maandag en veel daarvan gaan richting LA, dus de Interstate zal dan heel erg druk zijn en het zou ons uren extra kosten.

Het plan nu: we vertrekken zondag (samen met Larry en Andrea) richting Palm Springs, maar gaan dan eerst de superbloom in Anza Borrego bekijken, en  dan rijden we maandag naar LA.

zaterdag 11 maart: Las Vegas

Vanochtend op de parkeerplaats zagen we iets leuks….je kijkt dan altijd of dat wel goed gaat….

We hebben lekker ontbeten in de Silver Sevens en toen we in de auto stapten zagen we dit scherm…

94 F om 10.16 in de ochtend….een echte zomertemperatuur! De echte verklaring is dat de auto in de zon stond en dus een beetje teveel aangaf, haha. Maar we klagen niet, vanmiddag was het wel 84 (=28 gr. C) en dat is een stuk warmer dan normaal.

En dan ben je in Las Vegas en kom je niet op de Strip…die zijn we dus maar even overgestoken.

We hadden weer met Larry en Andrea afgesproken. De heren zijn gaan kijken of ze de kapotte warmteregelaar van het zwembad konden repareren. Ondertussen ben ik met Andrea wezen shoppen en heb weer wat nieuwe winkels leren kennen. Toen we terugkwamen bleek de regelaar echt kapot te zijn en er is een nieuwe besteld. Albert zat ondertussen weer bruin te worden.

Bij thuiskomst hadden we al prachtige bomen in bloei zien staan dus ik laat jullie even meegenieten:

Deze diashow vereist JavaScript.

Verder zijn we nog naar de Costco geweest (een soort Makro) om hamburgers te halen, die Larry later vakkundig klaarmaakte op de bbq.

De maan scheen ook prachtig door de palmbomen heen

En toen was de zaterdag ook weer voorbij

Morgen moeten we vroeg op! Om alle verkeersdrukte voor te wezen vertrekken we om 7 uur richting Anza Borrego om de superbloom te gaan bekijken.

zondag 12 maart: Las Vegas-Palm Springs

We waren vroeg op, om 7 uur hadden we afgesproken met Larry en Andrea bij de Railroad Pass. Samen zouden we naar Anza Borrego rijden. Ook was de klok nog even een uur vooruit gegaan dus een uur minder slaap! Op de parkeerplaats zagen we de zon opkomen.

We vertrokken op tijd en Larry reed voorop, we hebben een stuk van de Route 66 gereden, alleen het stuk wat we in gedachten hadden lukte niet helemaal, de weg was dicht.

We reden eerst naar Cathedral City, waar Andrea een hotel had geboekt via haar werk. De kamers waren een stuk goedkoper op die manier: een kamer van 214 dollar kostte 91, niet verkeerd dus!

Vanaf Cathedral City ging het verder in 1 auto, veel gezelliger.

Na nog 1,5 uur rijden bereikten we Anza Borrego, een state park in  de Sonora Desert. Het is aan drie zijden omgeven door ruige bergketens en heeft een  droog en heet klimaat. Het park is op zijn mooist in de lente omdat dan de wildflowers in bloei staan. Een keer in de 5-10 jaar is er een superbloom, dit gebeurt alleen als alle omstandigheden ideaal zijn: een niet te strenge winter en voldoende neerslag. En laat dat nou net het geval zijn! Ik laat de foto’s voor zichzelf spreken:

Deze diashow vereist JavaScript.

Helaas waren meer mensen op het idee gekomen om de superbloom te zien, het was ontzettend druk in het park. Zo druk dat je niet eens in de buurt van het visitorcentrum kon komen. De rangers hadden alles afgezet. We hebben ergens aan de weg geparkeerd en zijn door het veld naar het visitorcentrum gelopen. En we hebben er geen minuut spijt van gehad, wat ontzettend mooi zijn al die velden met bloemen! Overal waar je kijkt zie je kleuren en er hangt een heerlijke geur….

Op de terugweg moest iedereen ook nog even op de foto

En toen reden we weer terug naar Cathedral Valley. Onderweg gaf de auto 96 graden F aan. (35.5 C).Onderweg gaf Larry al aan dat hij Fungry was (F….ing hungry) dus we hebben heerlijk gegeten bij de Lulu in Palm Springs.

Na terugkomst in het hotel zijn we de pool nog even ingegaan, helaas was die niet echt warm en er was geen hottub, dus snel onder de hete douche en toen weer met een borrel naar beneden en daar hebben we nog gezellig zitten kletsen om een soort van kampvuur.

We hebben vandaag 700 kilometer gereden, lange rit, lange dag, maar echt de moeite waard en je moet maar net het geluk hebben om de superbloom te mogen zien!

maandag 13 maart: Palm Springs-Los Angeles

Na een lekker ontbijt gingen onze wegen zich weer scheiden. Larry en Andrea gingen terug naar Las Vegas en wij verder naar Los Angeles. We zien elkaar over een paar weken weer terug, dan komen ze ons bezoeken.

We wilden niet direct via de drukke Interstate dus ik had een leuke weg door de bergen uitgezocht, de reis ging via de Santa Rosa en San Jacinto Mountains NM. Albert had niet zoveel zin in bochten, helaas zaten die er wel (voldoende) in. Maar de rit was prachtig! Aan de ene kant van de berg veel cactussen en bijbehorende beestjes…

Deze diashow vereist JavaScript.

…en aan de andere kant werden we verrast met heel veel bloeiende poppy’s. Ook blijkbaar bijzonder want in sommige velden stikte het van de fotograferende mensen.

Onderweg ook nog even een Kohls opgezocht, ik had nog een tegoedbon van 30 dollar die vanaf vandaag verzilverd kon worden.

Hoe verder we reden, hoe breder de wegen en hoe meer verkeer. Ik weet nu zeker dat ik LA niet zo geweldig vind en dan was het eigenlijk niet eens druk!

Ook zie je de gekste dingen, zoals dit…..moet daar geen vlaggetje aan?

Tegen 2 uur waren we op de plek van bestemming, de Seahorse Inn in Manhattan Beach. Onderweg was het steeds dik boven de 90 graden, maar toen we Manhattan Beach inreden bleek er mist vanuit de oceaan te komen waardoor de temperatuur zakte naar 62! We wilden nog even naar het strand, dit hebben we ook wel gedaan, maar niet om te zwemmen…we hebben de Manhattan Beach pier bezocht, dit is de oudste pier aan de westkust.

Op het eind staat een soort aquarium waar iemand heel leuk stond uit te leggen. Een zee komkommer:

Ook waren er zeesterren, enorme morenen, inktvis, zeepaardjes en ga zo maar door…

Aan het strand staan interessante huizen, oud en nieuw naast elkaar.

Helaas werd de mist alleen maar dikker en ik moest nog 2 verhaaltjes doen (door tijdgebrek gisteren) dus we zijn teruggegaan naar ons hotel.

Dit deel van LA ziet er trouwens best wel goed uit! Praktisch geen zwervers, nette huizen, goed onderhouden. Best raar als je denkt dat we maar 15 autominuten van ons vorige hotel afzitten waar overal bewaking rondliep en je niet op straat zou gaan lopen. Hier zijn we ter afsluiting van onze vakantie gewoon naar de Panda Express gelopen.

dinsdag 14 maart: Los Angeles-Dusseldorf

We hebben vanochtend rustig aan gedaan, we hadden gisteren al een brood gekocht, dus Albert maakte er mooie plakjes van met zijn survival mes…

beetje tv gekeken, Wilders was hier zelfs nieuws…

…en nog even gedoucht om lekker fris op reis te gaan. Naast het hotel zat een soort tuincentrum en daar heb ik nog 2 mini cactusjes gehaald. Eerst alle grond eraf gespoeld en toen in een plastic fles gestopt om ze heel de reis te laten overleven. En toen tussen de kleren in gedaan. Ik heb zo’n idee dat dit niet echt mag, maar we proberen het gewoon…

Tegen half 11 zijn we naar Alamo gereden, hebben de auto ingeleverd en reden met de bus naar het vliegveld.

We hebben deze reis 1470 mijl gereden (2352 km).

Het (helaas volle) vliegtuig vertrok netjes op tijd, weinig geslapen, maar verder was het een prima vlucht met erg goede verzorging door de KLM dames.

woensdag 15 maart: Dusseldorf-Groningen

Tegen 5 over 9 stonden we op Amsterdam aan gate G4, het vliegtuig naar Dusseldorf vertrok van B24. Nadat we eindelijk uit het eerste vliegtuig waren was het flink doorlopen om het andere vliegtuig te halen, maar toen we aan kwamen lopen begon het boarden net. We hadden twijfels of de koffers de vlucht zouden halen, maar ook dat lukte, we zagen ze het vliegtuig ingaan.

Deze vlucht duurde maar 30 minuten, en we kregen zelfs een muffin en een bakje water!

De reis naar huis verliep ook heel mooi dankzij de navigatie die ons heel mooi om een paar files heen leidde en zo waren we tegen 14.30 weer terug in ons schone huisje (dankjewel Sil en Janny).

Ondanks dat het een korte vakantie was, hebben we veel gedaan en gezien. Vooral Yant Flat, die al jaren op de planning staat en waarvoor het steeds veel te warm is en de superbloom in Anza Borrego waren heel speciaal! De laatste superbloom was in 2008, dus we hebben wel heel veel geluk gehad om dit te mogen zien. En we hebben erg mooie foto’s en een nu een stukje Amerika thuis.

Iedereen weer bedankt voor de leuke reacties, ik vond het weer leuk om jullie mee te laten reizen.

9 gedachten over “week 2 2017/1”

1. Fijn in de Cannery, zal er voor ons waarachijnlijk niet inzitten, het is tegenwoordig flink aan de prijs en wachtende op lagere prijzen zien we nu dat het vol is, als wij er zijn. Volgens mij “vluchten” heel veel mensen van de strip nu daar heen. Denk dat we verhuizen van de camping Sams Town naar het hotel Sams Town.
    Hier is er een jaloers, jullie kunnen de super bloom zien voor ons een maand te vroeg. Geniet ze.

2. Wat jammer dat Nascar niet doorgaat. Is er geen betaalbare bus of taxi? Die mochten altijd over Nellis Airforce Base rijden in de Nascar weekenden.
    Anza Borrego is natuurlijk wel een prachtig alternatief.
    Veel plezier!

3. Dat aparte gebouw in LV is van de broemde architect Frank Gehry. veel plezier in Anza Borrego met de super bloom, groetjes van Alida en Jan.

4. Goede reis naar huis. Wat hebben jullie een heerlijke 10 dagen gehad, nog even en dan kunnen jullie weer :)

5. Prachtig, de super, super bloom, dat beest is een chuckwalla, heerlijk warm bij jullie, hier ist het ook zonnig, 11 graden, geniet van de laatste dagen, liefs van Alida en Jan.

6. Weer thuis, happy jetlag, fijne tocht, en de cactussen helpen tegen heimwee!!!
    Vandaag zonnig in het zuiden, liefs van Alida en Jan.